Tuesday, May 10, 2011

Selamat tinggal zaman bujang!

hurmm...kalau ikut kiraan hari hanya tinggal lbh kurang 25 hari je lagi untuk aku menamatkan zaman bujang. Selepas sah je bergelar suami secara automatiknya tanggungjawab aku semakin berat. Tapi seberat mana pun tanggungjawab tu mestilah ada assistant kan? off course isteri aku nnt pun secara tk langsung terlibat sama. 

Ok la nk citer pasal persediaan dan persiapan..so far setakat ni alhamdulillah semua bjalan dengan lancar. Perkara pertama yang aku buat selepas dapat tarikh untuk nikah ialah booking dewan dulu dlm masa 2 hari aku bertungkus lumus cr dewan. Mula2 aku pergi ke MPAJ untuk booking dewan, tapi hampa sebab tarikh yang aku pilih iaitu 11 Jun tu dah ada org booking. So aku try cr tarikh lain..setelah dipertimbangkan aku pilih 4 Jun alhamdulillah dpt! kebetulan ada org cancel. So dgn rasminya 4 Jun tarikh utk kami bersanding.

Maka bermulalah urusan permohonan nikah.1st amk borang kat PAID (Pej Agama Islam Daerah), then isi borang pastu pegi klinik booking date untuk ujian HIV..lbh kurang 2 minggu br dpt buat ujian HIV tu. Selesai ujian tu hantar borang ke PPN (Pen.Pendaftar Nikah - Imam Kariah) sebelum tu dapatkan tandatangan 2 org saksi dahulu, kemudian dapatkan pengesahan dari Imam tersebut kemudian hantar semula ke PAID utk dptkan surat kebenaran nikah. Dalam masa 1 hari dah boleh dapat surat kebenaran nikah tu jika tk ada masalah. Masa hantar borang kebenaran nikah tu dah boleh terus booking date untuk nikah dgn PPN. So mcm aku nnt nikah 3hb Jun..sebelah malam.

(sambung kemudian laa..dah ngantuk)
Share

No comments: