Monday, March 14, 2011

Pedih betul hati ni...

Dalam kesibukan membuat persiapan majlis perkahwinan aku yang hanya tinggal lebih kurang 2 bulan setengah je ni..mcm2 perasaan dtg silih berganti. Macam2 perkara aku lalui hari demi hari tk kira lah sedih, kecewa, suka, duka memang dah lumrah hidup mcm tu...hadap aje lah. Sampai skrg hati aku masih tk tenang lagi. Berat sungguh ujian dan dugaan aku..kalau tgk pd luaran aku ni nmpk aku mcm tk da masalah tp sebenarnya bertimbun masalah dok dalam kepala. Aku cuba settlekan sebaik mungkin satu persatu tk kiralah masalah kerja, peribadi, keluarga, kawan dan macam2 lagi lah. Aku rasa dah penat sgt terutama nk jg hati org tp org tk prnh nk jaga hati aku ats kebaikan yang aku buat selama ni. Malah dorg pijak2 kepala aku..sabar aje laa..tp sampai bila aku kena bersabar?? 


Aku ada beli sebuah buku bertajuk 'Bila Allah Menduga Kita', buku tu amat2 membantu aku utk menghadapi hari demi hari aku yang penuh dgn masalah ni.Kira mcm buku motivasi la jugak yelah tk da sapa nk motivasikan aku lagi lps ni semua benda aku kena fikir dan aku kena buat keputusan. Tk hbs lagi baca buku tu tp input yang cuba nk disampaikan penulis aku dpt jgk la sikit2..aku akan cuba hbskan baca buku tu sebab saban hari aku rasa moral aku makin down and down lagi2 apabila fikirkan masalah dgn kawan. Apalah salah aku...??



Share

No comments: